Followers

Tuesday, January 15, 2013

::S_A Kawin...::


Aku bahagia sangat skang ni with Mr S_A a.k.a SECRET ADMIRER.. Alhamdulillah, tahun 2013 dah masuk tahun ke 6 dah..
Sehingga la satu hari tu, aku dikejutkan dengan berita yang boleh membuatkan jantung aku luruh beb...

Mr S_A nak kena kawin tapi kena kawin ngan orang lain.... Dia terpaksa kawin ngan pompuan yang dia x kenal atas kehendak keluarga.. Time tu mmg aku rasa terkilan sangat2..

Aku dapat berita ni daripada khabar angin dok bertiup ke serata tempat.. Pastu aku tanya kawan baik dia, betui ka Mr S_A nak kena kawin.. Mula-mula kawan dia nafikan konon sebab nak jaga hati aku la.. Aku memang harapkan jawapan tu x betui.. Last betui gak khabar angin tu n Mr S_A pun ngaku. Tapi dia cakap, lepas dia kawin dia akan bercerai dengan pompuan tu.. "Lepas kawin nak cerai" Boleh percaya ke ayat ni..?

Jam 2pm, aku dok rumah dengan penuh rasa debaran... Dah menikahkah Mr S_A aku..? Aku kena belajar terima kenyataan lepas ni dia hak org lain n aku x boleh kacau... Rasa mcm nak sms dia untuk luahan perasaan n at the same time rasa mcm nak p batalkan je pernikahan diorang..

Sampai la jam 2.30pm, kawan baik Mr S_A call ckp Mr S_A x nikah lagi.. dia suh datang masjid tengok Mr S_A nikah.. Aduhaiiii.. Nak pegi ke x nak pegi ke x..? Kalo aku pegi kang, sanggup ke aku tengok..???????

Akhirnya aku amik keputusan utk pergi je majlis tu... Sampai je kt masjid, aku tgk ramai gak sanak saudara.. Tapi kakak n abg ipar, abang n kakak ipar serta adik dia aku x nampak la plak.. Ha'ah la.. Yang aku nampak hanyalah umi je... Ye, umi dok sorang2 di belakang pengantin...

Aku nampak Mr S_A, segak sangat baju putih melayu siap bersamping n bersongkok.. Hensemnya... Tapi sayang, bukan milik aku.. Aku cuba nak terima hakikat ni.. Sabar ye duhai hati ku... Aku berpegang ngan kata-kata Mr S_A, lepas kawin akan bercerai.. Yes, lepas kawin mesti ceraiiiiiiii....

Aku tengok muka Mr S_A selamber je.. X dak riak nervous pun.. Relax je.. Macam dah memang ready dah.... Then aku tgk lak bakal bini dia... Dlm hati aku, mintak2 la x cantikk.... Ishk.. Jahatnya aku ni.... Sekali tengok, fullammmaaaakkkkkkkkkkkkk... cantik weiiiiiiiii..!!! tergugat hakuuuuuu... Betui ke pas kawin cerai ni...?? Takot kang pas kawin x jadi cerai, x lepas teruih... Haaaa.. Merana la ang sharina oiiiiiiii...

Sampai la saat yang paling aku x suka n saat yang dinanti-nantikan oleh semua org. Umi genggam tangan aku kuat2 seolah2 faham apa yg aku rasa.... 'aku terima nikah ........... dengan mas kawin seribu ringgit tunai".. Sah? Sah? SAH...!!!!!!! Dah selamat weiiiiiiiiii... SAH dah!!! dug dag dug dag dup dup dap dap dap dap... Jantung aku nak terkeluaq.. Serius.... Boleh rasa dak apa yg aku rasa..?? Serius wehhhhh... Nak pengsan pun ada... Ayaq mata meleleh dah dari tadi lg.. Tapi aku tgk pengantin pompuan tu senyum bukan men lg.. Fuyoohhhhhhh....

Bila dah SAH tu, acara membatalkan ayaq semayang.. Mr S_A kena p salam ngan bini dia.. Tgk muka dia selamber ja... Bini dia lak dok malu2.. Amboiiihhhhh.. Mmg aku jeles aihhhh.. Siap cium dahi bagai lg.. Rasa mcm nak tarik ja Mr S_A x bagi cium dahi, tapi apakan daya aku... Tengok ja la.. Kwn2 Mr S_A pakat tgk aku pelik jaa.. X pa, x pa........

Sampai la tang nak amik gambar, 'tlg amik gambaq aku ngan bini aku'.. Haihhh.. Macam kenal suara ni... Fuyohhhh.. Suara Mr S_A.. Kata kawin terpaksa tapi tgk mcm suka ja.. Amboiiiiii.. Aku kena tipu ka ni...??? Syokkkk ja dok amik gambaq laki bini... X pa la, aku redhaaaaaaaa... Hurmmmm...

Teetttttt.. Tetttttt... Jam 11.39PM, ada mesej masuk daripada pengantin lelaki.... Lorhhhh.. AKU MIMPI...!! Cissssss... Tapi seriuss.... Jangan la kawin ngan pompuan lainn.. X mauuuuuuuuu.... Uwaaaaaaaaa.. Cukupla setakat mimpi sajaaaaa... huk3..!! ='(

Ok, sekian saja.. ini mimpi saya.. Fuhhhh..... Lega, nasib baik mimpi semata2.. hahahaha..

No comments: