Followers

Wednesday, July 10, 2013

::MANGGIS IMPORT FROM KEDAH::

Assalamualaikum

Wah, memang dah bersawang la blog ni.. Lama gila x update.. Tahun 2013 tersangatlah busy bebenorrrr... Office hour opkos lah busy kijo, after work plak busy study... Hari weekend busy ngan kelasss... Dah lama x balik kampong... Uwaaaaa... ='O

Merujuk kepada tajuk diatas, "Manggis Import From Kedah". Sudah kita dimaklumkan sekarang ni musim buah, dikhabarkan juga buah kat dusun tersangatlah banyak.. Rambutan n Manggis khususnya... Sebelum ni balik aku curik pelam harum manis.. Bawak balik KL berbijik2 jamu budak umah n bebudak opis makan.. Perghhhhh.. Cicah ngan mak bi, enak rasanya beb....

Dan kali ni, bila manggis berlambak-lambak.. Aku x dak chance nak balik Kedah.. Sebabnya musim buah ni musim aku final exam.. Hemmmmm... Sabaq ja laaaa...

Dok pikiq mcm mana nak import buah ni... Last2, terpikir post ja la kt fb.. Selalunya kalo post kt fb ada ja org respon.. ~sorry beb, bukan cari perhatian hokeh... ni salah satu cara nak solve problem~

And then........ X sampai sejam post kt fb, my problem solve... hahahha.. Caya laaa... Advantages main fb ni.. wakaka... Buktinya...:-


Buah manggis ni aku x makan sorang... Kasi sikit kt member2 opis, jamu bebudak umah makan.. Especially si Khaleeda, feveret dia ni.... Tapi dia jual mahal....

Hari Isnin jam 10pm baru aku ada masa nak layan manggis ni... Aku amik manggis ni dalam kotak yg emak aku bungkuskan, masukkan dalam bakul untuk dimakan.. Then si Mekna n Mekda ralit sungguh main hp masing-masing pastu tengok citer MisiKu Kuza.. Bila ada part lawak, masing-masing pakat dok gelak... Yg aku ni dok pelawa depa makan manggis, sorang pun x layan.. Dok ralit main hp la konon a.k.a belek muka buku.. Last, cari alternative.. Amik picture, post kt facebook, tag nama sorang2.. Baru laaa Mekna n Mekda ni layan... Kalo x, buah depan mata buat tak tau jaaa.... Dalam fb gak nak Nampak punnnn....



Agak merepek sikit sebab x dak story pun...... Ni just nak cuci sawang ja kt blog ni.. huhu..

Okey, Selamat Berpuasa.. Salam Ramadhan...


No comments: